Jak walczyć ze spamem? Uruchamiamy dodatkowe filtry

Jeżeli dostajemy spore ilości spamu na skrzynki możesz zaostrzyć reguły filtrujące, aby dostawać go mniej.

Aby to zrobić:

  1. Wejdź w Panel administracyjny Directadmin

  2. Najedź na "Zarządzanie pocztą E-mai" i kliknij w "Konfiguacja Spamassasina"

  3. Ustaw opcję "Gdzie ma być przeniesiony spam?" na "Przenieś spam do specjalnego folderu Spam w folderach użytkownika" oraz "Jaki próg czułości wybrać?" na "Wysoka czułość (5.0)" (można również ustawić czułość niestandardowo np. na 4,5, jednak niższe wartości mogą kierować maile niebędące spamem do folderu, w którym się on znajduje) 

  4. Jeśli chcesz, aby wysoko punktowany spam był od razu usuwany bez wybierz "Tak, blokuj cały spam sklasyfikowany wyżej niż: [wartość] (1-99, wartości całkowite) - ustawienie wartości 10 lub wyższej nie powinno skasować wiadomości niebędących spamem

  5. Dodatkowo możesz zmienić temat wiadomości e-mail, która została zakwalifikowana jako spam, aby została łatwiej rozpoznana np. poprzez dodanie prefiksu ***SPAM***

  6. Jeśli chcesz zwiększyć swoje bezpieczeństwo możesz włączyć dostarczanie spamu w załącznikach - w zależności od ustawienia mogą być one dostarczane w formacie html lub tekstowym

  7. Aby blokować pojedyncze domeny lub adresy e-mail użyj czarnej listy - wiadomości wpisane do niej automatycznie będą trafiały do spamu, odwrotnie działa biała lista (wiadomości, ze skrzynek z białej listy nie trafią do spamu)

  8. Po skończonej konfiguracji zapisz zmiany, zaawansowani użytkownicy mogą również skorzystać z ręcznej edycji pliku konfiguracyjnego, klikając w "Ręczna edycja pliku konfiguracyjnego" <- zalecane dla zaawansowanych użytkowników.

W razie potrzeby nasz support chętnie Państwu pomoże przy konfiguracji. 

Czy ta odpowiedź była pomocna? 2 Użytkownicy uznali za użyteczne (2 Głosy)